“El cotxe elèctric assegura el futur de la indústria de l’automòbil”

Imprimeix

El president de Seat i de Cupra, Wayne Griffiths, ha dit que farà el possible per mantenir oberta la fàbrica del Prat de Llobregat, i que el projecte Future Fast Forward, per convertir Martorell en un hub d’electromobilitat a Europa, tindrà un “impacte positiu” en l’ocupació

El president de Seat i de Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat que el cotxe elèctric implica un 30% menys de treball perquè el procés de construcció és menys complicat, però que sense ell “desapareixeríem”. En una entrevista a La Vanguardia, Griffiths ha afirmat que el cotxe elèctric “assegura el futur de la indústria de l'automòbil en aquest país”, ja que sense ell suposaria la seva desaparició en cinc o deu anys.

singleimageimage.resizedViewPort.noscale.assetRootXL

No obstant això, ha explicat que el procés de fabricació del cotxe elèctric és menys complicat que el de combustible, la qual cosa implica un 30% menys de treball i podria provocar un excedent laboral de fins a 2.800 llocs de treball a Seat, per la qual cosa la companyia busca solucions “conjuntes” amb els sindicats, el govern central i la Generalitat. Així, espera que el nou conveni aporti “flexibilitat” per fer la transició i també el suport de les administracions per formar personal, ja que l'elèctric no suposa tanta quantitat, però sí més qualitat en l'ocupació.

CEO seat

A més, ha recordat que el grup ha decidit fer una gran inversió a Espanya, condicionada, això sí, al fet que s'obrin les convocatòries del Projecte Estratègic per a la Reconstrucció i la Transformació Econòmica (Perte) vinculat al vehicle elèctric i les ajudes.

Martorell i El Prat

S'ha mostrat convençut que el projecte Future Fast Forward, per convertir Martorell i la planta de Navarra de Volkswagen en un 'hub' d'electromobilitat a Europa tindrà un “impacte positiu” en l'ocupació.

cq5dam.thumbnail.750.420

També ha assegurat que faran tot el possible per mantenir oberta la fàbrica del Prat de Llobregat i, si bé encara no s'ha pres una decisió definitiva, el que sí desapareixerà és la caixa del canvi manual que fabrica ara.

Encara que sembla que la localitat de Sagunt (València) és la que té més possibilitats d'albergar la gigafactoria de bateries per a cotxes elèctrics que el grup Volkswagen construirà a Espanya, Griffiths ha assegurat que no pot confirmar on s'instal·larà i que la decisió s'anunciarà quan el Perte estigui en marxa. Ha instat al fet que s'obri el Perte del vehicle elèctric perquè, ha recalcat, “si volem tenir un cotxe elèctric el 2025, cal començar ja” i no acumular més retards. A més, ha advertit al govern central que, tot i sense Perte, “altres països tenen un avantatge competitiu important en costos.”

Guerra a Ucraïna

Griffiths ha explicat que la guerra a Ucraïna ja els està afectant i falten motors per als híbrids endollables, en un moment en què estaven venent molt amb la marca Cupra, per la qual cosa és possible que s'hagi de parar la producció o reduir torns, encara que ara la seva màxima preocupació és el llançament del Born, el vehicle elèctric, perquè la fàbrica d'Alemanya on es produeix ha hagut de parar per falta de subministraments d'Ucraïna.

Redacció / Fotos: Seat-Arxiu