Arrenca la negociació del conveni col·lectiu de Seat

Imprimeix

Està marcada per la incertesa sobre com afectarà els seus 15.000 treballadors la transició cap al vehicle elèctric en el qual està immersa la companyia automobilística

La direcció de l’empresa automobilística i els sindicats de Seat han iniciat aquest dimecres la negociació oficial del nou conveni col·lectiu, marcada per la incertesa sobre com afectarà els seus 15.000 treballadors la transició cap al vehicle elèctric en el qual està immersa la companyia.

El comitè d'empresa pretén emmarcar la negociació en aquesta conjuntura, per això insta la direcció a posar sobre la taula el seu pla industrial per als propers anys i quines són les garanties de manteniment dels llocs de treball, segons han explicat fonts sindicals.

trabajadores seat info

La menor càrrega de treball que suposa l'assemblatge de vehicles elèctrics (al voltant d'un 30% menys) i la competència que existeix entre plantes del Grup Volkswagen per adjudicar-se els components ha fet sonar totes les alarmes.

ministrita

Un exemple de la preocupació que s'estén entre els treballadors és la petició d'ajuda que el comitè va traslladar fa unes setmanes a la vicepresidenta segona i ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, durant una recent visita a la planta de Martorell.

El centre de Components pratenc

El Grup Volkswagen decidirà a finals de febrer quina planta produirà els motors elèctrics, com va avançar La premsa del Baix, que es muntaran en els cotxes sense emissions que es fabricaran tant a Martorell com a Pamplona, i els sindicats temen que s'hagi descartat ja l'opció del centre de Components al Prat de Llobregat. Aquest centre, en el qual treballen unes 1.200 persones, està dedicat a la fabricació de caixes de canvi manuals, per la qual cosa, si no rep un altre encàrrec, a mitjà termini està abocada a la desaparició.

mani prat seat

La taula de la negociació del conveni ja s'havia constituït mesos enrere, però no ha estat fins ara que s'ha donat llum verda a l'inici de les converses. Entre els punts que estan sobre la taula destaca també l'augment de la inflació del 2021.

Mentrestant, Seat i el Grup Volkswagen estan encara a l'espera que el govern central doni a conèixer el detall de les ajudes del Perte de l'automòbil elèctric, del qual depèn que es confirmin els plans perquè Martorell produeixi a partir del 2025 fins a 500.000 cotxes urbans sense emissions.

Redacció / Fotos: Arxiu