El Grup Volkswagen decidirà aquest mes si Seat produeix el motor elèctric

Imprimeix

Molt probablement la decisió final es prendrà entre el 26 i el 28 de febrer, quan està previst que es reuneixi l'organisme del consorci alemany que marca les directrius amb relació als components a Europa

El Grup Volkswagen decidirà a finals de febrer quina planta produirà els motors elèctrics que es muntaran en els cotxes sense emissions que es fabricaran a Espanya, un encàrrec al qual aspira el centre de Seat Components del Prat de Llobregat i que els sindicats temen que pugui perdre's.

seat martorell

L'automobilística ha assegurat que “la decisió sobre la planta de producció dels motors elèctrics de la plataforma de vehicles elèctrics urbans no s'ha pres”, per la qual cosa no es pot avançar detalls sobre el futur de plantes com la de Components. Aquest centre està dedicat a la fabricació de caixes de canvi manuals, per la qual cosa, si no rep un altre encàrrec, a mitjà termini està abocada a la desaparició, segons han indicat els sindicats.

L'escenari és encara incert i tot dependrà de les decisions sobre les adjudicacions de diferents productes que es prenguin en les properes setmanes. Fonts del sector han indicat que molt probablement la decisió final es prendrà entre el 26 i el 28 de febrer, quan està previst que es reuneixi l'organisme del consorci alemany que marca les directrius amb relació als components a Europa.

1366 2000

El temor dels sindicats de Seat a perdre els motors elèctrics va portar fa una setmana el comitè d'empresa a demanar l'ajuda de la vicepresidenta segona del govern central, Yolanda Díaz, que es trobava de visita a Martorell. En concret, el comitè va instar Díaz a què el govern espanyol intercedís per aconseguir que el Grup Volkswagen assigni la fabricació dels motors a la planta del Prat, en la que treballen 1.200 persones, davant el temor que pugui tancar si perd aquest encàrrec.

cernerito

El president del comitè i membre del Consell de Supervisió del Grup Volkswagen, Matías Carnero, ha assegurat que hi ha “preocupació” davant la possibilitat que el consorci alemany adjudiqui a una planta a Hongria la fabricació dels motors. Carnero ha destacat “el contrasentit” que suposaria que es fabriquessin a Hongria uns motors que hauran de muntar-se a les plantes espanyoles de Martorell i Pamplona.  En aquestes dues plantes, el consorci alemany preveu produir a partir del 2025 un total de 800.000 vehicles elèctrics urbans a l'any.

Redacció / Fotos: Arxiu