Seat crea un prototip per investigar sobre el cotxe autònom

Imprimeix

El vehicle s'ha provat a les instal·lacions de l’empresa automobilística a Martorell i en circuit urbà tancat i controlat

Seat ha creat un prototip per investigar les possibilitats del cotxe autònom en la mobilitat urbana i intel·ligent, ja que, segons la companyia, la major autonomia del vehicle, 'el cotxe-xofer', afavorirà la reducció d'accidents i retencions de trànsit.

El projecte, anomenat DIANA, va néixer per provar funcions automàtiques en la conducció i s'emmarca en la plataforma Seat Innova, un espai que promou la innovació de totes les àrees de la companyia, impulsant noves formes de treball basades en la cocreació i el model de startups.

seat diana 1 buena

En col·laboració amb el Centre Tecnològic d'Automoció de Galícia, el prototip DIANA ha estat creat sobre la base d'un Seat León i està equipat amb 5 sensors, 5 radars, 6 càmeres, 12 ultrasons i 8 computadores que li atorguen una visió de 360 graus.

L'enginyer d'R+D de Seat, Oriol Mas, explica que aquests elements proporcionen gran quantitat de dades de l'entorn “que es processen en mil·lisegons i s'envien a un mòdul on està la localització”. D'aquesta manera, “el cotxe sap on està col·locat, quins obstacles hi ha en el seu entorn i és capaç de decidir cap on ha d'anar i executar de manera autònoma les accions sobre volant, frens, accelerador i canvi de marxes.”

seat diana 2

Mitjançant una aplicació, el passatger pot sol·licitar el cotxe, que arrenca de forma automàtica i es col·loca en el carril corresponent per traslladar-lo a la seva destinació de manera 100% autònoma. En fer la parada per recollir l'usuari, les portes es desbloquegen soles i els intermitents senyalitzen que el vehicle està parat.

En cas de trobar-se algun obstacle a la via, el cotxe és capaç de detectar-ho i frenar de manera autònoma i, una vegada el vehicle deixa l'usuari a la destinació escollida, busca una plaça lliure i aparca automàticament. No obstant això, si fos necessari, el cotxe retorna el control al conductor que, en el seu seient, es manté atent per si ha de reprendre el comandament.

fotonoticia 20211207112226 420

DIANA aplica tres funcions: 'Autonomous Chauffeur', quan en situacions de trànsit de baixa velocitat el sistema pren el control per fer maniobres d'arrencada i parada; 'Automated Valet Parking', per buscar una plaça lliure i aparcar de manera 100% autònoma, i Summoning, que gestiona les peticions de l'usuari per anar a recollir-lo i traslladar-lo a la destinació triada.

El cotxe s'ha provat a les instal·lacions de Seat a Martorell i en circuit urbà tancat i controlat. DIANA ha aconseguit una autonomia de nivell 3 en l'escala de Sistemes Avançats d'Assistència a la Conducció (ADAS), que va de 0 a 5.

Redacció / Fotos: Seat-Arxiu