El ‘hub’ digital de PepsiCo ja opera a Cornellà de Llobregat

Imprimeix

Actualment compta amb quaranta-cinc persones de setze nacionalitats diferents, i el 2022 espera disposar de cent cinquanta

El nou 'hub' digital mundial que la multinacional nord-americana PepsiCo acaba d'obrir a la seva seu de Cornellà de Llobregat comptarà al tancament d'aquest any amb unes 70 persones, una plantilla que s'elevarà fins a les 150 a la fi de 2022. Així ho ha explicat en una entrevista el principal responsable d'aquest centre, Gaston Besanson, cap global de ciència de dades en PepsiCo Data Analytics.

FC3RbbeXMAIOrTF

Al final d'octubre la companyia va formalitzar l'elecció de Barcelona per situar aquest 'hub' i va precisar que ja havia contractat a 45 persones per a aquest centre i que la intenció era aconseguir una plantilla de 400 persones l'any 2024.

Besanson assegura que, d'aquestes 400 persones que treballaran pel 'hub' aquest any, unes 50 estaran físicament situades a Vitòria i la resta a Cornellà de Llobregat, ja que la seu espanyola de PepsiCo està en el World Trade Center Almeda Park d'aquesta ciutat.

X6wD84Ch

El directiu justifica l'elecció de Barcelona per situar aquest centre per diverses raons. “Buscàvem tenir un grup de talent proper a una unitat de negoci important per PepsiCo, ja fora en volum o en categories i canals, així com una ciutat amb un ecosistema fort en la innovació”, assenyala Besanson, que admet que Barcelona competia amb altres ciutats per captar aquest 'hub', algunes d'elles europees.

Els plans de PepsiCo passen perquè, de les 150 persones com a mínim de les quals disposarà el 'hub' a la fi de 2022, unes 35 estiguin situades físicament a Vitòria i la resta a Cornellà.

Setze nacionalitats diferents

De moment, PepsiCo ha contractat ja per al centre a 45 persones de 16 nacionalitats diferents, i un 24% de les incorporacions són dones, encara que la companyia es proposa aconseguir la paritat de gènere en aquest centre mundial digital en 2024.

“Una o dues de cada deu” de les noves incorporacions procedeixen actualment del “talent intern” de PepsiCo, encara que el gruix de les contractacions per aquest 'hub' s'han fet entre professionals del sector ja assentats a Barcelona o en altres llocs d'Espanya.

FDS2oDuWYAYjhwn

I és que un dels punts forts que va portar a PepsiCo a situar aquest centre digital mundial a Cornellà de Llobregat va ser el potent ecosistema digital de Barcelona. Besanson explica que aquest centre digital mundial requerirà de perfils d'altes capacitats digitals, com a enginyers de processos, enginyers, arquitectes i científics de dades, enginyers de sistemes, dissenyadors de serveis i responsables de producte.

La majoria d'integrants del 'hub' serà personal relacionat amb la gestió de les dades, encara que el responsable de producte tindrà un rol clau.

Demanda dels consumidors

En aquesta línia, Besanson precisa que quan el 'hub' digital estigui a ple desenvolupament s'usarà “per entendre bé la demanda dels consumidors”, els seus patrons de consum, per decidir quins són les localitzacions òptimes per proveir al consumidor, o bé per decidir quin és el “calendari òptim per a les promocions”, entre altres qüestions pràctiques.

FCn4PnsWUAA gid

El centre de Barcelona, pel seu abast global, recolzarà a PepsiCo en les seves decisions globals en tots els mercats, encara que EUA explica ja amb un 'hub' digital situat en Dallas. “El 'hub' digital donarà suport per accelerar la digitalització” en tota l'organització, sosté Besanson, que destaca la predisposició i assistència oferta per les administracions locals per situar aquest centre a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Aquest 'hub' està cridat a desenvolupar els principals programes de digitalització global de la companyia i també exercirà d'incubadora de solucions per estimular un canvi de cultura intern que ajudarà a impulsar la innovació a llarg termini.

Ecosistema digital propici

A la fi d'octubre PepsiCo va justificar l'elecció de Barcelona “per ser en l'actualitat un dels 'hubs' més importants d'Europa gràcies al seu ecosistema format per empreses emergents, centres tecnològics, empreses TIC i universitats, així com per la seva capacitat per crear i retenir talent digital.”

La multinacional nord-americana, que factura uns 70.000 milions de dòlars a l'any, és la responsable de marques com Pepsi, Lay's, Cheetos, Doritos i Gatorade, entre altres, i està comandada pel barceloní Ramon Laguarta com a conseller delegat.

FDS2pKzX0AYe2xn

El 'hub' digital ha de permetre a PepsiCo impulsar la seva agenda de digitalització, capturar noves oportunitats, introduir canvis en la forma de treballar i afrontar els reptes comuns de les organitzacions, com la reducció dels costos operatius, la millora dels terminis de comercialització, l'acceleració de la innovació, el desenvolupament de l'experiència del client i l'augment de l'eficiència de l'organització, entre altres reptes.

PepsiCo compta amb unes 2.500 persones a Espanya, repartides entre les seves tres plantes productives i les seves oficines al país, entre elles la de Cornellà de Llobregat, on treballen unes 400 persones.

Redacció / Fotos: PepsiCo