L’ERTO de Seat afectarà diàriament entre 482 i 1.276 treballadors

Imprimeix

L'impacte principal ho rebrà la planta de Martorell, serà d'entre 322 i 1.076 empleats

L'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que aplicarà Seat a partir del proper 27 de setembre per la falta de semiconductors afectarà de manera diària un mínim de 482 treballadors i un màxim de 1.276, en funció de quin sigui el proveïment d'aquests subministraments. Aquests són els números que han acordat la direcció i els sindicats en la negociació de l'ERTO, el segon que engegarà la companyia automobilística per fer front a la falta dels xips i que es prolongarà fins al 30 de juny del 2022, segons han informat fonts de Seat.

ertorit

L'ERTO, que s'acabarà de concretar aquest dimecres en una última reunió, s'aplicarà en tots els centres productius de Seat i es presenta com una mesura 'dinàmica', encara que l'impacte principal ho rebrà la planta de Martorell, on l'afectació diària serà d'entre 322 i 1.076 empleats.

La línia L1 (Eivissa i Arona) reduirà la seva producció al mig torn (dels 2,5 als dos) de manera estructural, mentre que la L3 (Audi A1) mantindrà la seva planificació habitual d'un torn. Per la seva banda, la línia L2 (León, Cupra Formentor) serà la que s'anirà adaptant més a la disponibilitat a cada moment de semiconductors i podrà treballar a tres, 2,5 o 2 torns. La reducció d'ocupació es cobrirà, en primer lloc, amb voluntaris i si el nombre no és el suficient es completarà de manera rotatòria entre la plantilla.

artorit 2

El màxim de treballadors que es veuran afectats per l'ERTE serà d'una mica més d'11.000, segons fonts sindicals, que veuen difícil que s'aconsegueixi aquest escenari perquè les plantes del Prat i Zona Franca treballen també per a altres marques del grup Volkswagen i aquesta producció no tindria per què veure's compromesa. En la reunió d'avui s'acabaran de tancar assumptes encara oberts com el pla social que acompanyarà l'ERTO.

L'escassetat de semiconductors, que està impactant en tota la indústria mundial de l'automòbil, ha portat ja a tancar diversos dies en els últims mesos la planta de Martorell, la principal fàbrica de cotxes d'Espanya.

Durant bona part del que va d'any la direcció de Seat ha pogut gestionar la reducció de la producció per la falta de xips recorrent a la flexibilitat laboral i les borses d'hores dels treballadors, però la companyia ha hagut de tornar a posar sobre la taula una mesura més dràstica.

artorit 3

Els sindicats han plantejat que s'exclogui de l'ERTO els majors de 55 anys, alguna cosa que ja es va fer en l'anterior expedient, entre altres mesures.

L'ERTO que es va aplicar la passada primavera per fer front a una situació similar, i que va finalitzar el 30 de maig, va afectar uns 550 treballadors.

Seat ha destacat que la demanda dels models Seat i Cupra està en nivells pre-Covid, per la qual cosa assegura que l'ERTE contempla 'fabricar el màxim nombre possible de vehicles, segons la disponibilitat de semiconductors'.

Redacció / Fotos: Arxiu