La reobertura de la producció el dimecres 8 serà menor en les línies 1 i 2, mentre que la 3 serà l’única que continuarà produint a un torn com acostuma a fer-ho
La Premsa del Baix ja ho va avançar, i ara es farà realitat. La falta de semiconductors continua obligant la fàbrica de Seat a Martorell a retocar els seus calendaris de treball i la portarà fins i tot a tancar la planta els propers dilluns i dimarts, 6 i 7 de setembre.
La companyia ha informat aquest dijous de la necessitat de tancar la fàbrica, malgrat els “grans esforços que s'han fet per mantenir obertes les línies de producció”, a causa de la crisi d'aquests xips, que afecta tota la indústria global de l'automòbil. La producció està prevista que es reprengui el 8 de setembre en totes les línies, encara que amb una activitat per sota de l'habitual.
La incertesa sobre el subministrament dels semiconductors fa que Seat realitzi planificacions de producció només per a pocs dies, per la qual cosa, de moment, únicament es coneix la decisió de tancar Martorell el 6 i el 7 de setembre i de reobrir-la el 8, a totes les línies.
Així, dimecres, la línia 1 treballarà a dos torns, quan la producció habitual és a 2,5 torns; i la línia 2 ho farà a dos torns, quan acostuma a fer-ho a tres; mentre que la línia 3 és l'única que continuarà produint a un torn, com acostuma a fer-ho.
Format excepcional
Després de tenir activa de forma excepcional la línia 2 gran part d'agost en un intent de recuperar la producció perduda els mesos passats, l'escassetat de xips ha tornat a impactar amb força a Seat aquest setembre, encara que ja a l'agost va haver de reduir alguns dies l'activitat prevista inicialment.
Així, els passats dilluns i dimarts la línia 2, que treballa habitualment en tres torns, va estar sense activitat, mentre que va treballar en dos torns ahir i ho farà així fins demà, divendres. Durant juny i juliol, Martorell ja va haver de tancar les portes de manera puntual davant l'escassetat d'aquests components.
L'empresa i els representants dels treballadors han acordat aplicar mesures de flexibilitat per gestionar tots els torns desconvocats. Donada l'alta demanda de models Seat i Cupra, en nivells pre-Covid, la marca està fent tot el possible per mantenir la producció habitual i lliurar els vehicles als concessionaris i els clients.
L'associació de fabricants d'automòbils Anfac ja ha avançat que l'escassetat de xips provocarà que, al tancament de 2021, les matriculacions siguin un 25% inferiors a les registrades el 2019, abans de la pandèmia.
Redacció / Fotos: Arxiu