Seat tancarà la planta de Martorell el 6 i 7 de setembre

Imprimeix

La reobertura de la producció el dimecres 8 serà menor en les línies 1 i 2, mentre que la 3 serà l’única que continuarà produint a un torn com acostuma a fer-ho

La Premsa del Baix ja ho va avançar, i ara es farà realitat. La falta de semiconductors continua obligant la fàbrica de Seat a Martorell a retocar els seus calendaris de treball i la portarà fins i tot a tancar la planta els propers dilluns i dimarts, 6 i 7 de setembre.

La companyia ha informat aquest dijous de la necessitat de tancar la fàbrica, malgrat els “grans esforços que s'han fet per mantenir obertes les línies de producció”, a causa de la crisi d'aquests xips, que afecta tota la indústria global de l'automòbil. La producció està prevista que es reprengui el 8 de setembre en totes les línies, encara que amb una activitat per sota de l'habitual.

tancament seat 12

La incertesa sobre el subministrament dels semiconductors fa que Seat realitzi planificacions de producció només per a pocs dies, per la qual cosa, de moment, únicament es coneix la decisió de tancar Martorell el 6 i el 7 de setembre i de reobrir-la el 8, a totes les línies.

Així, dimecres, la línia 1 treballarà a dos torns, quan la producció habitual és a 2,5 torns; i la línia 2 ho farà a dos torns, quan acostuma a fer-ho a tres; mentre que la línia 3 és l'única que continuarà produint a un torn, com acostuma a fer-ho.

tancament seat 14

Format excepcional

Després de tenir activa de forma excepcional la línia 2 gran part d'agost en un intent de recuperar la producció perduda els mesos passats, l'escassetat de xips ha tornat a impactar amb força a Seat aquest setembre, encara que ja a l'agost va haver de reduir alguns dies l'activitat prevista inicialment.

Així, els passats dilluns i dimarts la línia 2, que treballa habitualment en tres torns, va estar sense activitat, mentre que va treballar en dos torns ahir i ho farà així fins demà, divendres. Durant juny i juliol, Martorell ja va haver de tancar les portes de manera puntual davant l'escassetat d'aquests components.

tancament seat 13

L'empresa i els representants dels treballadors han acordat aplicar mesures de flexibilitat per gestionar tots els torns desconvocats. Donada l'alta demanda de models Seat i Cupra, en nivells pre-Covid, la marca està fent tot el possible per mantenir la producció habitual i lliurar els vehicles als concessionaris i els clients.

L'associació de fabricants d'automòbils Anfac ja ha avançat que l'escassetat de xips provocarà que, al tancament de 2021, les matriculacions siguin un 25% inferiors a les registrades el 2019, abans de la pandèmia.

Redacció / Fotos: Arxiu