S’atura la producció de l’Audi A1 a Martorell per falta de semiconductors

Imprimeix

Han estat diversos dies i la companyia automobilística analitza la possibilitat d’ampliar les aturades la setmana que ve fins haver de tancar la planta

Els problemes de subministrament de semiconductors han portat Seat a desconvocar diversos dies la producció de l'Audi A1 a la planta de Martorell i la companyia analitza la possibilitat d'ampliar les aturades la setmana que ve i fins i tot d'haver de tancar la planta algun dia.

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha explicat que la situació és “complicada”, ja que tot el grup Volkswagen, al qual pertany la marca, està afectat per la falta d'aquests xips, un contratemps al qual fa front el sector de l'automoció a nivell mundial des de fa mesos. Carnero ha alertat que la companyia avaluarà la situació demà i decidirà si el desproveïment de xips obligarà fins i tot a tancar alguns dies la fàbrica.

Captura de pantalla 2021 06 17 a las 21.15.54

Fins ara, l'automobilística va aturar Línia 3, la de l'Audi, ahir dijous, i ho farà avui divendres i dilluns vinent. La incògnita que planeja és si hauran de parar també les altres dues línies de producció, l'L1 i l'L2, que acoblen els models més venuts com l'Ibiza i el León, i si això pot acabar per fer aconsellable tancar la planta algun dia.

Un portaveu de Seat ha assegurat que la producció de la Línia 3 s'ha cancel·lat aquests tres dies per les restriccions en el subministrament global i que s'utilitzaran mesures de flexibilitat interna acordades amb els representants sindicals. Les mateixes fonts han assenyalat que “no es poden descartar ajustos addicionals en producció”, encara que la companyia espera una millora en el subministrament de semiconductors en el segon semestre.

9926b23d d44b 4c05 b12e b2f6305c61ac 16 9 aspect ratio default 0

Segons càlculs del president del comitè, les aturades d'aquesta setmana i el que es durà a terme aquest cap de setmana vinent podrien suposar una reducció de la producció d'uns 2.000 cotxes.

Encara que la companyia decideixi tancar algun dia la setmana que ve tota la planta, Carnero ha assegurat que no s'ha plantejat la possibilitat d'un ERTO.

Producció a mig gas

La setmana que ve la planta de Martorell ja tenia previst produir a mig gas, ja que tant dimarts com dimecres, 23 i 24 de juny, són jornades considerades festives al calendari laboral.

Seat va acordar fa setmanes amb els sindicats UGT i CCOO un camí per recuperar la producció i tancar l'any 2021 amb un volum de 500.000 unitats, similar al del 2019, abans de la pandèmia, un objectiu que pot perillar.

Entre les mesures acordades es troba el treball en caps de setmana i l'obertura parcial de Martorell a l'agost mitjançant la distribució de les vacances durant tot l'estiu i el reforç d'empleats temporals.

Redacció / Fotos: Arxiu