La fàbrica Seat de Martorell es prepara per recuperar la seva producció

Imprimeix

Es recuperaran els tres torns a la línia 2 després que tota la plantilla hagi abandonat l’ERTO

La fàbrica de Seat a Martorell restablirà la setmana que ve el ritme de producció anterior a la falta de semiconductors, amb la recuperació dels tres torns en la línia 2, després que tota la plantilla hagi abandonat ja l'expedient temporal d'ocupació (ERTO).

L'ERTO, que es va engegar a mitjan gener davant els problemes de subministraments d'aquests xips, finalitzarà oficialment el proper 30 de maig, però, en la pràctica, va ser ahir dilluns quan els pocs treballadors que continuaven afectats han abandonat l'expedient.

seat erto 2

Fonts de la companyia han confirmat aquest punt i han destacat que la fàbrica es prepara per començar a funcionar a partir del dilluns 31 de maig a tres torns en la línia 2, la que produeix el Cupra Formentor i el Seat León; i amb 2,5 torns en la línia 1.

La companyia pretén també accelerar la producció en el segon semestre de l'any amb mesures com el treball en dissabtes al juny i l'obertura de la fàbrica a l'agost perquè estigui operativa la línia 2, amb les quals intenta recuperar la producció perduda per l'ERTO.

seat erto 3

L'expedient de regulació temporal es va començar a aplicar a mitjans de gener per fer front a la restricció a tot el món del subministrament de semiconductors, un component clau dels xips integrats en els circuits electrònics de determinats vehicles. La cancel·lació de l'ERTO permetrà passar dels 2.095 vehicles al dia produïts ara als 2.260 al dia. La crisi de semiconductors no ha obligat a paralitzar cap dia la planta de Martorell, tot i que el risc de no haver de fer noves aturades no ha desaparegut del tot. Encara que Seat no fa estimacions oficials sobre xifres de producció previstes per aquest any i es mostra cauta, els sindicats han assegurat que s'espera poder assolir el volum de fabricació previst, entorn dels 500.000 vehicles.

Redacció / Fotos: Arxiu