Els subcontractats per Nissan preparen la tornada a l'activitat

Imprimeix
Els empleats reclamen que se'ls tingui en compte en el procés de reindustrialització per salvar els llocs de treball
Després de més de tres mesos aturades, la producció de vehicles a les plantes de Nissan a Catalunya es reprendrà el pròxim 31 d'agost, segons informa l'ACN. Malgrat tot, els dubtes envaeixen bona part de la plantilla subcontractada per l'automobilística, que acudirà a la feina amb la incògnita de no saber què acabarà passant amb el seu futur. Aquesta mateixa setmana, Nissan va enviar un comunicat on es comprometia a "garantir l'activitat" i tenir en compte els proveïdors de cara a la reindustrialització. Des dels sindicats, però, no ho veuen clar. "Dir que estem preocupats és quedar-se curt", apunta el delegat del comitè d'empresa per l'UGT de Tachi, Francisco Ruiz, qui veu perillar el miler de llocs de treball que depenen directament de l'automobilística.
treballadors nissan
Segons l'ACN, l'empresa més afectada pel tancament de Nissan és Acciona, que es dedica a tasques d'emmagatzematge, logística i subministrament a les diferents línies de producció de les plantes situades a la Zona Franca i Sant Andreu de la Barca. La companyia multiservei suma més de 500 empleats a l'automobilística, la majoria a la fàbrica de Barcelona (a la planta de Nissan de Sant Andreu hi ha al voltant de 50 treballadors d'Acciona).
A hores d'ara, la situació entre la direcció d'Acciona, els treballadors i Nissan és tensa. La setmana passada, la companyia multiservei va anunciar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) a tota la plantilla que treballava per Nissan malgrat tenir contracte amb l'automobilística fins al març de 2021. El fabricant japonès va dir que el trencament de les relacions era "injustificat" i va afegir que està analitzant alternatives per cobrir el buit. De fet, les decisions d'Acciona han obligat a ajornar l'inici de la producció de vehicles almenys una setmana (estava previst que la fabricació arrenqués aquest dilluns 24 d'agost).
A banda, també cal tenir en compte la lluita dels treballadors, els quals afirmen que es troben «desconcertats» i que estan disposats a lluitar «amb totes les forces» per mantenir els seus llocs de treball. «Nosaltres volem continuar treballant, formar part del pla de reindustrialització i aconseguir les mateixes condicions que els treballadors de Nissan», explica el representant del comitè d'empresa d'UGT, Javier Trenado.
Fins ara, Acciona s'havia limitat a oferir recol·locacions als treballadors afectats per l'ERO, una proposta que no va convèncer a la plantilla (se'ls volia traslladar a sectors amb convenis on la remuneració era inferior a la indústria). Ara, i amb l'ERO sobre la taula, comitè d'empresa i direcció començaran un període de consultes per intentar resoldre la situació.
Redacció / Fotos: Arxiu