FGC tanca el 2019 amb un 7% més de viatgers a la línia Llobregat-Anoia

Imprimeix

L’any passat es va fer un total de 24,72 milions de validacions i es van transportar 419.813 tones de mercaderies

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) continua batent rècords. Més de 91 milions de passatgers han utilitzat els serveis de l'operador públic el 2019. A la línia Llobregat-Anoia l’increment ha estat del 7% respecte el 2018, que representa un total de 24,72 milions de validacions i 419.813 tones de mercaderies transportades. Altres dades importants és la puntualitat, que ha estat del 99%, mentre que totes les seves estacions estan adaptades a PMR.

Captura de pantalla 2020 03 05 a las 17.00.49 bona

D’altra banda, l'Autometro, el transport ferroviari de vehicles de Seat, que viatja des de Martorell també fins al port barceloní, va transportar 102.630 vehicles l'any passat (ha permès un estalvi de 22.807 camions). A més, amb el servei Cargometro, que és el transport ferroviari de components per a vehicles i que fa el seu recorregut des de la fàbrica de Seat a la Zona Franca fins a la seu a Martorell, es van fer 1.269 circulacions, xifra que representa un estalvi de 30.456 camions l'any.

imageCrop1.resizeViewPort.crop.mobileAspectRatiofileReference

Ferrocarrils de la Generalitat ha incrementat entre un 1% i un 2% el nombre de viatgers a la línia Llobregat-Anoia des de l'entrada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions, que restringeix la circulació dels vehicles més contaminants a la zona de Barcelona. L'efecte a la línia del Vallès, la més utilitzada, en canvi, ha estat "imperceptible", segons ha explicat el president de la companyia, Ricard Font, en la presentació dels resultats del 2019.

ESVqpzgXQAANkxR

Font ha explicat que entre les actuacions previstes per la companyia hi ha l'ampliació de cinc aparcaments dissuasius, el què suposarà incrementar l'oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d'espais tancats per estacionar les bicicletes a les estacions. Font ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d'aquests equipaments els fixarà l'ATM.

Redacció / Fotos: FGC-Arxiu