Seat confia restablir demà la línia de producció de l'Ibiza i l'Arona

Imprimeix

L’empresa suspèn el primer torn i preveu obrir les altres dues línies (2 -Lleó- i 3 -Audi A1-) en els propers dies

La fàbrica de Seat a Martorell (Barcelona) continua amb problemes però podria recuperar la producció aquest dimarts, en el torn de tarda en les tres línies de producció, segons ha comunicat la direcció en l'últim Comitè de crisi.  Continua la falta de subministrament de quadres de comandament arran de l'incendi de la planta de Faurecia a Abrera (Barcelona) del passat dia 19 de novembre.

14750843353710

La reactivació de l'activitat en el cas de la línia 1 (Eivissa i Arona) serà possible pel fet que en la factoria del proveïdor van aconseguir produir taulers dels dos models a les 18.00 hores d'ahir, segons indiquen fonts sectorials, que detallen que el fabricant de components, per a tractar de solucionar al més aviat possible la interrupció de la producció, ha gestionat l'arribada de maquinària del nord d'Europa, així com de tècnics i operaris d'altres centres de treball del grup a Espanya.

La posada en funcionament de la línia 1 s'acompanyarà amb la de la 2 (Lleó) i la 3 (Audi A1), però en aquests dos casos només seria durant un torn, per a després tornar a parar a la nit, ja que el subministrament de quadres de comandament per als cotxes d'aquestes últimes cadenes de muntatge encara no està solucionat i necessita més dies.

450 1000

D’Abrera a la República Txeca

Per a fer front a aquesta situació, Faurecia ha traslladat al voltant de 10 empleats d'Abrera a unes instal·lacions que té en Mladá Boleslav (República Txeca) per assemblar els taulers de l'A1; mentre que per al Lleó s'espera que una part de la producció es pugui reactivar en la planta catalana en les pròximes dates i una altra en un centre alemany de la companyia. Els quadres de comandament de tots els vehicles s'estan pintant en unes instal·lacions de l'empresa PVA de Molins de Rei, a la qual s'ha hagut de recórrer perquè la zona de pintura d'Abrera va quedar completament destruïda, segons fonts del sector.

Seat Martorell, que a penes tenia un estoc de vuit i 10 hores, es va veure obligada a cancel·lar l'activitat en la tarda del dimecres 20 de novembre i no la recuperarà fins demà. És a dir, en total estarà parada quatre jornades, la qual cosa suposarà un impacte de prop de 8.800 unitats. El constructor ha fixat una nova reunió del Comitè de crisi per a demà dimarts a les 10.00.

Redacció / Fotos: Arxiu