Les vendes de SEAT es disparen el primer semestre de 2017

Imprimeix

L’empresa automobilística ha aconseguit el millor resultat comercial des de 2001

SEAT ha completat el primer semestre de 2017 amb el millor resultat comercial des de 2001. Les vendes globals de la marca automobilística han crescut un 13,7% respecte al mateix període de 2016, fins a obtenir una xifra total de 246.500 vehicles (2016: 216.800), gairebé 30.000 cotxes més. En el mes de juny, SEAT ha venut 45.200 unitats, un creixement del 12,6% sobre el mateix mes de 2016 (40.100).

En paraules del vicepresident Comercial de SEAT, Wayne Griffiths, “durant el primer semestre de 2017 hem aconseguit les vendes més altes en 16 anys. Seguim creixent a dos dígits i ens hem consolidat com una de les marques que més avança a Europa. El nostre creixement està basat en uns sòlids resultats en la majoria de mercats, que comencen a recollir els primers resultats de la major ofensiva de nous models que llancem en 2016 amb l’Ateca i va seguir a l'inici de l'any amb la renovació del León. Amb el nou Eivissa i el nou Arona, esperem poder mantenir aquest desenvolupament positiu.”

SetRatioSize900650 003

Líder a Espanya

Les vendes de SEAT han crescut en la primera part de l'any pels excel·lents resultats als principals països europeus, amb creixements de dos dígits en tots ells. Espanya lidera el creixement amb 54.100 cotxes venuts (+21,2%). SEAT és capdavanter del mercat espanyol amb l'Eivissa i el León encapçalant les vendes per models. Encara més destacable són els resultats al canal de vendes a particulars, en el qual SEAT ha crescut en la primera meitat de l'any més del 43%, amb l'Eivissa, el León i l’Ateca entre els cinc models més comercialitzats. L’Ateca és el SUV més venut a Espanya a client particular en el primer semestre.

Després d'Espanya, Alemanya és el segon comprat de SEAT amb 48.600 vehicles comercialitzats (+10,2%) i el Regne Unit (29.500; +20,5%), el tercer. França (13.300; +18,2%) i Itàlia (10.500; +14,6%) també s'apunten un creixement superior al 10%. Altres dos mercats d'Europa Occidental, Àustria i Suïssa, contribueixen molt positivament al resultat comercial: Àustria amb un creixement del 23,1% (total: 9.500 vehicles) i Suïssa, on SEAT aconsegueix un destacat increment, amb un 52,3% (total: 5.300). La marca figura en tots dos països entre les deu marques més venudes. L'impuls en les vendes es trasllada a altres regions del món. Mèxic és el cinquè mercat global de SEAT (12.900; +6,4%); Turquia, el sisè (11.300; +0,5%); Polònia, el novè (6.000; +22,3%), i Israel tanca el top ten (5.500; +5,4%).

Redacció / Fotos: SEAT