El turisme al Baix Llobregat es consolida com a motor econòmic

Imprimeix

El 15% de les empreses i el 13% de la població ocupada del Baix Llobregat desenvolupen activitats turístiques

Les dades d’aquest 2016 mostren com el sector turístic continua sent un sector dinàmic en el conjunt de l’economia de la comarca.

El pes del sector turístic en el conjunt de l’estructura productiva de la comarca supera al pes que té aquest sector en l’Àmbit Territorial Metropolità i en el conjunt de Catalunya. El 15% de les empreses i el 13% de la població ocupada del Baix Llobregat desenvolupen activitats turístiques. A la vegada, l’11% del total de la població ocupada en el sector turístic de Catalunya desenvolupa la seva activitat al Baix Llobregat.

Barcelona es situa entre les ciutats d’Europa que celebren un major nombre de convencions i fires internacionals. L’ocupació hotelera de la comarca es veu afectada de manera positiva per aquestes tant per l’augment d’ocupació detectada com per l’augment de la mitjana tarifària detectada. El creixement del flux de turistes estrangers i l’increment del client nacional mostren el creixement de la demanda que dibuixaven les expectatives per aquest any.

L’ocupació hotelera del 2016 presenta la mitjana més elevada dels darrers vuit anys (73% del total de l’oferta). El turisme MICE o de negocis creix al Baix Llobregat, representant el 52% del total d’estades als hotels.

Especialització i iniciatives

El futur del sector demanda una major especialització en l’oferta, considerant els diferents perfils del turista com també els diversos canals d’informació i comunicació a disposició dels mateixos.

Per a potenciar i dinamitzar el sector turístic a la comarca, des del Consorci de Turisme del Baix Llobregat s’està treballant en diverses iniciatives relacionades amb la promoció turística de la comarca i en l’estratègia 2.0.

En concret estan treballant en diverses iniciatives, entre les quals destaquen el turisme de reunions, familiar, esportiu, i gastronòmic, així com la creació d’una xarxa de senders única per la comarca, en la que el camí del riu Llobregat és el principal eix vertebrador. Així mateix les darreres campanyes de promoció que s’estan fent sota el nou lema “A un salt de Barcelona”, com l'acció de gran impacte adreçada al públic familiar "El Supermes", persegueixen l’objectiu de posicionar el Baix Llobregat com un parc d’oci de Barcelona amb ofertes per gaudir en família, en parella o amb amics. Com també, ho arrodoneix el col·lectiu de restaurants Sabors de l’horta, amb propostes gastronòmiques basades en el producte fresc del Parc Agrari del Baix Llobregat, sense oblidar les festes i esdeveniments singulars que tenen lloc arreu de la comarca.

Redacció / Foto: Consorci de Turisme del Baix Llobregat