SEAT guanya diners per primera vegada des de 2008

Imprimeix

Ha tingut un benefici net de 6 milions d'euros el 2015 front unes pèrdues de 66 milions en 2014.

SEAT va tancar 2015 amb un benefici després d'impostos de 6 milions d'euros, enfront d'unes pèrdues de 66 milions en 2014. El creixement de les vendes i un mix de productes amb major marge de contribució van ser els dos principals motors del canvi. SEAT va facturar 8.332 milions d'euros, un 11% més que l'exercici anterior. Es tracta de la xifra d'ingressos més gran de la seva història i el doble que en 2009. L'ingrés mitjà per vehicle va augmentar un 3,5%.

“El progrés de SEAT en 2015 ha estat doble: no solament ha obtingut un resultat positiu per primera vegada des de 2008, sinó que ho ha aconseguit en un any de grans desafiaments. L'estratègia és l'adequada i això ens fa afrontar amb optimisme el repte d'assegurar una rendibilitat duradora. Ens espera un futur brillant gràcies al llançament de nous productes i a la integració de noves tecnologies, tant de mobilitat com de connectivitat”, ha destacat Lucca de Meo, president del Comitè Executiu de SEAT, durant la presentació dels resultats de 2015.

Més de 400.000 vehicles

El creixement de les vendes per tercer exercici consecutiu, fins a superar la barrera dels 400.000 vehicles lliurats en un any, s'ha sustentat en la recuperació dels mercats del sud d'Europa, com Espanya i Itàlia, en el cinquè any consecutiu de creixement d'Alemanya –el principal mercat de SEAT– i en l'èxit de la marca a Mèxic.

El creixement sostingut de les vendes del León i de l'Eivissa, dels quals en 2015 es van lliurar 160.900 (+4,4%) i 153.600 (+2,4%) unitats respectivament, el fort increment de l’Alhambra (+17,2%) i l'èxit de l'Audi Q3 han afavorit tant al volum com als ingressos de SEAT, que van créixer per sisè any consecutiu.

La robustesa de l'activitat comercial va permetre a SEAT fer front a l'augment de la partida en publicitat i màrqueting per enfortir el coneixement de la marca, a les majors despeses de personal derivats de l'augment de les retribucions a la plantilla i al notable increment de les inversions i les despeses en recerca i desenvolupament (R+D) per al llançament de nous models, com les obres per preparar la Línia 1 de la fàbrica de Martorell a la nova plataforma MQB A0. El desemborsament de SEAT en inversions i despeses de R+D va ascendir en 2015 a 586 milions d'euros, un 28% més que l'exercici anterior. En els últims cinc anys, l'esforç inversor de SEAT en aquest sentit ha fregat els 2.700 milions d'euros.Amb tot, el resultat operatiu va millorar un 96% i es va situar en -7 milions d'euros, enfront dels -167 de fa un any.

L'empresa automobilística va augmentar la seva capacitat de generar beneficis mitjançant la seva activitat bàsica. La companyia va millorar la seva EBITDA (beneficis abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) un 30% aconseguint els 391 milions i va augmentar el cash flow d'explotació (flux de caixa) gairebé un 50% fins als 781 milions. El vicepresident de Finances, IT i Organització, Holger Kintscher, ha destacat que “SEAT continua millorant la seva capacitat per generar els seus propis recursos amb els quals autofinançar les inversions i consolidar a la companyia des del punt de vista financer. Després de diversos anys de millores, l'any passat va suposar una veritable fita en el camí cap a la rendibilitat sostenible”.

Nous llocs de treball

L'increment en les vendes i en la producció van permetre la creació de 350 nous llocs de treball en tot el Grup SEAT, entre ells 100 enginyers al Centre Tècnic, que va celebrar el seu 40 aniversari, i 48 joves graduats de l'escola de formació professional de la companyia. En total, la companyia va destinar 14 milions a la formació dels seus empleats al llarg de l'any passat.

Futur
SEAT espera perllongar el seu creixement en 2016. L'exercici en curs vindrà marcat pel llançament de l’Ateca, el primer SUV de la marca, que acaba de veure la llum en el Saló de Ginebra. El nou model és un automòbil creat al 100% al Centre Tècnic de SEAT, i estarà a la venda a l'estiu.

L’Ateca és solament el preludi de la major ofensiva de producte de la història de SEAT. La companyia va a redoblar la seva aposta pels SUV i en 2017 incorporarà un nou model al segment, amb el llançament d'un tot terreny més petit, un crossover, que s'està desenvolupant i es fabricarà a Martorell. “Es tracta d'una excel·lent notícia, tant per a la marca com para nostra principal fàbrica, ja que és el segment de major creixement i representa un pas ferm per convertir-ho en el tercer pilar de la companyia, al costat de les famílies de l'Eivissa i del León”, va anunciar Lucca de Meo.

Un dels grans objectius de SEAT és convertir-se en un referent del sector de l'automòbil en connectivitat pel que ha segellat importants aliances amb líders tecnològics com Samsung i SAP, líder mundial en aplicacions i xarxes empresarials, així com en Internet de les coses.

La companyia automobilística està avançant cap al següent nivell de l'automòbil connectat amb el ferm compromís de desenvolupar i equipar els seus cotxes amb l'última tecnologia quant a connectivitat i que aquesta sigui segura tant en la conducció com en les dades. En aquest sentit, la gamma SEAT CONNECT va arribar a les carreteres europees a l'estiu de 2015 amb el llançament del nou Eivissa i avui està present en tots els models de la marca. Des del seu llançament al juny fins avui, la gamma CONNECT representa el 15% del total de les vendes de SEAT.

Redacció / Foto: SEAT