AENA tanca la pista transversal del Prat per obres de millora

Imprimeix
Les feines es van planificar en tres fases per minimitzar l’afectació a les poblacions properes a l’aeroport.

AENA, l'ens que gestiona els aeroports i que depèn del Ministeri de Foment, ha anunciat a partir d'avui el tancament de la pista transversal de l'aeroport del Prat a conseqüència de les obres de millora que es duen a terme des del passat mes d'abril.

Els treballs, que compten amb un pressupost de 9,6 milions d'euros, consisteixen en la renovació del paviment i els marges de les pistes. L'objectiu de la remodelació, que s'allargarà fins el mes d'abril del proper any, és que la pista trasnversal es pugui continuar utilitzant com a pista preferent a la nit, reduint així l'impacte acústic per a les poblacions més properes a l'aeroport.

Com a conseqüència del tancament de la pista, durant els propers mesos s'allargarà la configuració amb pistes paral·leles, on els avions entren a la pista principal per la Zona Franca i surten per la tercera pista en direcció a Sitges, fins a les 00.30 hores. A partir d'aquesta hora, s'utilitzarà la tercera pista tant per als aterratges com per als enlairaments de les aeronaus.

 

Les feines es van planificar en tres fases per minimitzar l’afectació a les poblacions properes a l’aeroport.

AENA, l'ens que gestiona els aeroports i que depèn del Ministeri de Foment, ha anunciat a partir d'avui el tancament de la pista transversal de l'aeroport del Prat a conseqüència de les obres de millora que es duen a terme des del passat mes d'abril.

Els treballs, que compten amb un pressupost de 9,6 milions d'euros, consisteixen en la renovació del paviment i els marges de les pistes. L'objectiu de la remodelació, que s'allargarà fins el mes d'abril del proper any, és que la pista trasnversal es pugui continuar utilitzant com a pista preferent a la nit, reduint així l'impacte acústic per a les poblacions més properes a l'aeroport.

Com a conseqüència del tancament de la pista, durant els propers mesos s'allargarà la configuració amb pistes paral·leles, on els avions entren a la pista principal per la Zona Franca i surten per la tercera pista en direcció a Sitges, fins a les 00.30 hores. A partir d'aquesta hora, s'utilitzarà la tercera pista tant per als aterratges com per als enlairaments de les aeronaus.