La producció de l’Audi Q3 marxarà a la planta d'Hongria

Imprimeix

Els sindicats temen una retallada de plantilla a Seat si no es compensa amb altres models addicionals a l’A1.

Una de freda i una de calenta per a Seat Martorell. Després que l’empresa automobilística anunciés que el grup Volkswagen tornava a triar la planta baixllobregatina per produir el nou model d’Audi A1, la companyia ha confirmat que s’endurà la producció de l’Audi Q3 a la planta de Györ (Hongria) després de cinc anys fabricant-se a Martorell.

Por a una retallada de la plantilla

Els sindicats temen una retallada de plantilla a Seat si no es compensa amb altres models addicionals a l’A1. I és que per fabricar un Q3 es necessita més mà d'obra que un A1: en el primer calen 28 hores, mentre que en el segon són necessàries 17.

La companyia considera que és precipitat parlar d'un excedent de treballadors quan encara no es coneix el nombre d’unitats d’Audi A1 que es fabricaran anualment. Des del 2011, la planta catalana ha produït 478.000 unitats del Q3, un ritme d'unes 100.000 unitats anuals.

L’A1, que pertany a un segment del mercat de més volum, va tenir una producció lleugerament superior el 2014, per sobre de les 115.300 unitats, segons les dades d'Audi. Però la nova versió, segons Carnero, suposarà una producció anual d'entre 180.000 i 200.000 unitats a Martorell. Malgrat aquest volum, sosté que el problema laboral arribarà si no hi ha noves adjudicacions de cara al 2018 o 2019. L’A1 sortirà de la línia 1 de Martorell, on es fabrica l'Ibiza, i que s'ha renovat completament durant aquestes festes de Nadal. A banda d'aquest model, les instal·lacions també s'han actualitzat de cara a la nova versió d'Ibiza en la qual treballa Seat.

Redacció / Foto: Arxiu