El programa va dirigit a emprenedors universitaris o amb experiència professional

Aquest programa està adreçat a persones emprenedores amb estudis universitaris, o amb experiència professional, orientades a la creació de noves empreses, a la creació de noves unitats de negoci en empreses ja existents o al suport a aquestes activitats.

Els objectius del postgrau són conèixer els processos de creació de noves empreses i de noves unitats de negoci en empreses que permetin l'explotació de conceptes innovadors o d'oportunitats de negoci; oferir la formació teòrica i pràctica necessària per aquest procés, en les àrees de gestió d'empreses, innovació, operacions i finances, i practicar l'obtenció d'informació, l'organització del treball, la preparació dels documents i les eines d'anàlisi específiques a través del desenvolupament de projectes pràctics.

El postgrau l'oferta l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, amb la col·laboració d'Innobaix.

La presentació pública del postgrau se celebra el dijous dia 22 de setembre, a les 19 h. Tindrà lloc a les dependències de l'EETAC, al Campus del Baix Llobregat  (Edifici C4. C c/Esteve Terradas, 7 de Castelldefels.).

Hi intervindran el president d'Innobaix, Luis Bahamonde, i els responsables del postgrau, Jordi Berenguer, director de l'EETAC, i Jordi Olivella, director Acadèmic del Postgrau.

Es tracta dels set coches dels deu que tindrà a finals d'any. Els vehicles reduiran les emissions de CO2.

El secretari d'Estat de Transports, Isaías Táboas, acompanyat pel director d'Aena Aeropuertos, Javier Marín, ha presentat avui la primera flota de vehicles elèctrics de l'aeroport de Barcelona-el Prat. Es tracta de 7 vehicles dels 10 que formaran la seva flota abans de finalitzar l'any.

Els vehicles s'utilizaran per donar servei a les activitats realitzades pels departaments d'operacions, medi ambient i enginyeria, entre altres.

L'ús d'aquests cotxes elèctrics afavorirà la disminució de gasos contaminants considerablement. Així, per cada vehicle s'evitarà emetre 1.200 kg de CO2 a l'atmosfera a l'any cada 10.000 km.

L'energia elèctrica es subministrarà mitjançant una infraestructura de recàrrega especialment dissenyada per Endesa. En concret, l'aeroport de Barcelona-el Prat disposarà de 15 punts de recàrrega dels quals 3 ja han estat instal·lats, 2 a la terminal T1 i 1 a la Terminal T2, repartits entre costat aire i costat terra.

La inversió de la flota ha estat de més d'un milió d'euros en la modalitat de rènting amb un termini de 3 anys.

Pla d'estalvi

El desplegament de la nova flota d'Aena Aeropuertos és una de les 100 mesures operatives contingudes en el Pla d'estalvi, eficiència energètica i reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle, presentat pel ministre de Foment, José Blanco, el passat mes d'abril .

El Pla suposa un estalvi brut de 11.479.000 d'euros fins al 2020 i evitarà l'emissió de 36.430.000 de tones de gasos d'efecte hivernacle.

Airberlin mantindrà les sis rutes domèstiques i les 27 europees, 16 d'elles cap a Alemanya, que ja van operar a la passada campanya de cara a la propera temporada hivernal.

El delegat de l'aerolínia a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha expicat que tres d'aquestes destinacions -Düsseldorf, Berlin i Viena- són directes, mentre que la resta operen a través del "hub" d' Airberlin a Palma.

Middelmann ha afegit que durant el primer semestre les seves companyia ha transportat més de 100.000 passatgers des de les instal·lacions catalanes, amb el que considera que s'aferma el "compromís" de l'aerolínia amb Catalunya.

Sobre la privatització de l'aeroport del Prat, el delegat de l'aerolínia ha censurat la gestió aeroportuària de les administracions espanyoles, i ha avisat que la privatització del Prat restarà competitivitat a la infraestructura, ja que "el que inverteixin les concessionàries per obtenir els drets d'explotació ho cobraran després en taxes".

Middelmann ha reclamat "seny" a l'Executiu a l'hora de planificar el mapa d'aeroports del país, y l'ha emplaçat a ser "valent" i descartar aquells equipamients que no siguin rentables.

 

Els set consorcis interessats han complert la primera fase. Abertis s'ha sumat a la candidatura pel Prat.

Els set consorcis interessats en la licitació del 90,05 % de les societats concessionàries dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat han complert els requisits per passar a la segona fase del concurs i tindràn fins al 31 d'octubre per a presentar ofertes. Segons ha informat avui Aena Aeroports, els candidats, entre els quals figuren constructores i gestores aeroportuàries europees, tindran fins a final del mes d'octubre per presentar les ofertes tècniques i econòmiques. A partir d'aquesta setmana, podran accedir a la informació necessària per iniciar el procés de valoració, que es recolzarà en un dossier informatiu amb tota la documentació operativa, tècnica, legal i financera que permeti a les empreses conèixer la situació de les societats. S'han presentat sis candidatures per a cada aeroport, cinc en comú pels dos, mentre que Abertis s'ha sumat a la licitació pel Prat i el grup San José, per Barajas. Els cinc consorcis que opten a tots dos contractes són el format per Ferrovial, que concorre amb el fons de pensions de Canadà (CPP), amb Infinity Investment i amb IFM Luxembourg; així com el representat per la signatura d'inversió en infraestructures GRM i el liderat per Aeroports de París. També liciten per la gestió de tots dos aeroports el consorci de FCC en aliança amb Siemens i la signatura asiàtica d'inversió en aeroports Changi Airports International; i el participat al 50 % per Acciona i l'Aeroport de Frankfurt.

Els candidats a la licitació van presentar el passat 5 de setembre la documentació on les empreses havien d'acreditar una experiència prèvia en gestió d'aeroports, i, en el cas de consorcis, comptar amb un mínim d'un integrant amb experiència en gestió aeroportuària amb almenys un 20 % en el consorci. Pel que es refereix a l'aptitud financera, les empreses interessades van haver d'acreditar a la documentació presentada uns actius en balanç per import igual o superior a 3.000 milions d'euros.

Més del 50% dels clients proveníen d'Espanya. Anglesos i francesos, els estrangers que més ens visiten.
Els establiments amb una categoría de tres estrelles són els que van tenir una major ocupació (72,6%) i el perfil dels seus usuaris van ser persones que viatgen per negocis, espanyols i que solen passar dues nits als hotels.
Actualment hi han 52 establiments hotelers a la comarca del Baix Llobregat, i el preu mitjà d'una habitació és de 65 euros.El 51,5 % dels clients del segon trimestre provenía d'Espanya, especialment de Catalunya (un 35,3 %) i Madrid (un 17%).
Entre els estrangers, els clients francesos (16%) i els anglesos (12,3%) han estat els més nombrosos.A totes les categories, els negocis han estat el principal motiu de l'ocupació.

L'acalde la la localitat,el popular Manuel Reyes, ha anunciat un "sever pla d'austeritat".

Segons dades del PP de Catalunya, als 50 milions d'euros de deutes reconeguts per l'anterior govern liderat pel PSC, han de sumar-se uns altres per diversos conceptes: 19 milions que deu l'empresa municipal Castelldefels Projeccions, 2 milions en pòlisses de crèdit, 1,2 milions en fiances a retornar i 11,4 milions en factures sense pagar.

Per això, l'alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, ha anunciat "un sever pla d'austeritat" que s'engegarà en les properes setmanes amb mesures com la retallada de la despesa corrent, la reducció de partides previstes i alternatives per generar nous ingressos. Així mateix, l'alcalde ha assegurat haver encarregat una auditoria externa, els resultats de la qual seran publicats. L'abstenció de CiU va donar el passat 11 de juny l'alcaldia de Castelldefels al PP, la primera d'aquesta formació al Baix Llobregat, on governa en minoria després que Reyes fós escollit en segona votació.

Forma part d'una campanya del Departament per comprovar l'adaptació dels comerços a les normatives.

L'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona realitzarà durant aquest mes de setembre campanyes d'inspecció informativa a establiments del Baix Llobregat, a més de les comarques del Maresme i Osona.

Segons els seus responsables de Salut, l'objectiu d'aquestes campanyes és informar els titulars i responsables dels establiments sobre les eines que les normatives sectorials posen al seu abast per garantir el dret a la informació i, de l'altra, l'exercici dels drets de les persones consumidores i usuàries.

Per aquets motiu, tècnics de consum, degudament acreditats per l'ajuntament corresponent, visitaran els establiments amb l'objectiu de comprovar quin és el nivell d'adequació a les normatives reguladores dels sectors objecte de la campanya, que seran diferents a cada municipi. 

Al Baix Llobregat es comprovarà l'etiquetatge d'electrodomèstics, al Prat de Llobregat; l'etiquetatge de mobles, a Gavà, i l'etiquetatge de carn de vacum i de peix a Sant Boi de Llobregat.

També es comprovaran aspectes bàsics com són la publicitat dels preus, l'exhibició de l'horari comercial, l'existència de fulls oficials de reclamació i el lliurament d'un comprovant de compra.

Els establiments que no compleixin amb els requisits que estableixen les normatives reguladores, els tècnics/es de consum els informaran de quins són els aspectes que cal resoldre i lliuraran una còpia del control realitzat.

Aquestes campanyes formen part de la cartera de serveis que la Diputació de Barcelona ofereix als municipis que pertanyen a la XarxaLocal de Consum i es complementen amb  activitats informatives a empresaris mitjançant xerrades, tallers, debats i taules rodones.

Les feines es van planificar en tres fases per minimitzar l’afectació a les poblacions properes a l’aeroport.

AENA, l'ens que gestiona els aeroports i que depèn del Ministeri de Foment, ha anunciat a partir d'avui el tancament de la pista transversal de l'aeroport del Prat a conseqüència de les obres de millora que es duen a terme des del passat mes d'abril.

Els treballs, que compten amb un pressupost de 9,6 milions d'euros, consisteixen en la renovació del paviment i els marges de les pistes. L'objectiu de la remodelació, que s'allargarà fins el mes d'abril del proper any, és que la pista trasnversal es pugui continuar utilitzant com a pista preferent a la nit, reduint així l'impacte acústic per a les poblacions més properes a l'aeroport.

Com a conseqüència del tancament de la pista, durant els propers mesos s'allargarà la configuració amb pistes paral·leles, on els avions entren a la pista principal per la Zona Franca i surten per la tercera pista en direcció a Sitges, fins a les 00.30 hores. A partir d'aquesta hora, s'utilitzarà la tercera pista tant per als aterratges com per als enlairaments de les aeronaus.

 

Més d'un milió de passatgers passaràn per les instal.lacions des d'avui i fins el 5 de setembre.

Des d'avui i fins al proper dia 5 de setembre s'han programat en l'aeroport de Barcelona 7.088 vols, i està previst que passin per les instal·lacions més d'1,1 milions d'usuaris.

Per avui, hi ha previstes 866 operacions i els dies de més tràfic aeri seran el dia 31 d'agost, amb 890 operacions, i el 2 de setembre amb 927.

L'Institut Nacional d'Estadística (INE) ha confirmat aquest divendres 26 d’agost,  que el creixement de l'economia espanyola es va ralentir al 0,2% trimestral i al 0,7% interanual, segons informacions de la setmana passada. El principal responsable d'aquesta dada és la caiguda del consum de les llars, compensat pel bon comportament de les exportacions.

Segons el Fòrum Empresarial del Llobregat, l’Hospitalet i el Baix Llobregat sumen 9.500 habitatges pendents de venda.

D'aquests 9.500, uns 7.500 es troben al Baix Llobregat. Això equival a uns 9 habitatges nous pendents de venda per cada 1.000 habitants, ràtio que se situa per sota de la mitjana de la província de Barcelona, que se situa en els 13 habitatges.

Les diferències per municipis són molt substancials: la població de Sant Esteve Sesrovires acumula un estoc d’habitatges nous pendents de vendre de més de 400 habitatges. Begues segueix a continuació amb una ràtio de 43 habitatges, i Torrelles de Llobregat, amb 41 habitatges.

En l’extrem oposat es pot trobar els municipis de la Palma de Cervelló, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat, on les estimacions realitzades situen l’estoc d’habitatges nous pendents de vendre a nivells molt baixos i, en conseqüència, les ràtios per cada 1.000 habitants es destaquen com les més baixes del conjunt de municipis de l’àrea.

 
FESTA MAJOR DE GAVÀ

Entrevistes

La capitana del sènior femení de l’AE Penya Esplugues, Berta Velasco, parla dels seus reptes i de les seves il·lusions

Berta Velasco: “Assolir l’Eurocopa ha estat una gran satisfacció”

La jugadora internacional de l’AE Penya Esplugues reconeix haver sentit una gran responsabilitat en jugar el Campionat d’Europa perquè considera que…
1172

Reportatges

La iniciativa, que també compta amb la col·laboració i el suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'Ajuntament de Barcelona, es difondrà durant el 2019 i el 2020

Campanya de sensibilització contra les tovalloletes i altres residus

Generen un impacte directe sobre la qualitat del medi hídric i sobre la seva biodiversitat
215

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató