La UOC i la UPC promouen l’accés de la dona a les carreres tecnològiques

Imprimeix

L'acord entre les dues universitats preveu crear itineraris curriculars conjunts per acostar les matèries tecnològiques a les humanitats

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) treballaran conjuntament en la programació d’itineraris curriculars conjunts per acostar les matèries tecnològiques a les humanístiques. És una aliança per poder promoure l’accés de les dones als estudis de l’àmbit STEAM, (ciències, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques en les seves sigles en anglès). Per això, les dues institucions per a promoure noves vocacions en l’àmbit STEAM i contribuir a trencar els estereotips de gènere.

780 0008 5468043 6f618b846df95680f5132c55846b36e7

A banda, també es crea el premi Rector Gabriel Ferraté per a fer front a reptes socials. El premi implicarà l’alumnat, el professorat i el personal de gestió de totes dues institucions, es convocarà el setembre, coincidit amb la celebració del 25è aniversari de la creació de la UPC i el 50è aniversari de la creació de la UPC. El Premi està dotat per 6.000 euros i tindrà el suport de les incubadores Hubbik de la UPC i l’Espai Emprèn de la UPC per a desenvolupar la idea, que es durà a terme al Campus del Baix Llobregat de la UPC, a Castelldefels. També hi haurà premis per a dos finalistes, dotats amb 3.000 euros cadascun. L’objectiu és superar el 30% dels aproximadament 7 milions de persones que treballen al sector de les TIC. La matrícula de les estudiants és especialment baixa en tecnologia, informació i comunicacions (3%); ciències naturals, matemàtiques i estadístiques (5%) i enginyeria, manufactura i construcció (8%), i alta en salut i benestar (15%).

upc castelldefels 01

L’aliança institucional entre la UPC i la UPC preveu dos àmbits més d’actuació conjunta: potenciar el lligam entre els coneixements humanístics i els científics i tecnològics, d’una banda i afavorir que les comunitats universitàries aportin solucions als reptes socials existents, de l’altra. Així, per poder obrir aquests ”ponts de diàleg” entre les humanitats i la tecnologia per a promoure perfils professionals que abracin ciències socials, tecnologia i ciència, es crearà, per exemple, el màster universitari de Filosofia per als Reptes Contemporanis que posarà en marxa la UOC el curs vinent, dirigit per la filòsofa i professora Marina Garcés.

En aquest sentit, es facilitaran itineraris de totes dues universitats que permetin el reconeixement de crèdits d’una manera més senzilla i planificada. Així, a partir del curs 2019-2020, l’alumnat del màster universitari d’Enginyeria Industrial de la UPC podrà cursar crèdits del màster universitari de Filosofia per als Reptes Contemporanis de la UOC i viceversa.

Redacció / Fotos: Arxiu