El ministeri lamenta que es vulguin plantejar diferències entre territoris.

Un nou frec a frec entre Generalitat i el Govern espanyol sobre les inversions en infraestructures ha tensat la corda aquesta setmana. Aquest cop, l'objecte de baralla han estat els aeroports de Madrid i Barcelona.

El portaveu de CiU a la Comissió de Foment del Congrés, Pere Macias, va declarar que hi han "diferències de tracte" per part del Ministeri i el Govern sobre els dos gran aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. El diputat va criticar també que el bitllet de tren per arribar al Prat és un 50% més car que per arribar a l'aeroport madrileny.

La resposta per part del Ministeri no s'han fet esperar. En un comunicat, l'òrgan ha replicat a CiU que l'aeroport de Barcelona-El Prat compta amb connexió de Rodalies des de fa més de 30 anys, mentre que el de Barajas l'estrena avui. El Govern també ha recordat a la Generalitat que l'extensió de la connexió fins a la terminal 1 del Prat ha estat ja licitada.

Pel que fa a la crítica de Pere Macias sobre el preu del bitllet, les mateixes fonts han assenyalat que les tarifes dels bitllets de Rodalies a l'aeroport el fixa la Generalitat.

Al final del document, Foment ha assegurat que la seva inversió en infraestructures a Catalunya ha estat major que en qualsevol altre període, i ha lamentat que es vulguin plantejar "diferències i enfrontaments entre diferents territoris".

Els passatgers de connexió a l'Aeroport de Barcelona s'han situat en 1,16 milions de persones, amb el que la connectivitat del Prat ha crescut un 7,6% al primer semestre de l'any enfront del 4,6% del mateix període de l'any anterior.

Segons dades de l'Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona editat per la Cambra de comerç de la capital catalana, Vueling és la primera companyia en passatge de connexió, amb un 43,5% del total, mentre que Spanair la segueix amb un 23,2%.

El tràfic de l'Aeroport de Barcelona ha crescut en 2,7 milions de passatgers al el primer semestre, un 20,6% més que en 2010, aconseguint un total de 15,8 milions d'usuaris, un ritme de creixement que només superen Istanbul i Moscou entre els grans aeroports europeus. El 90% d'aquest creixement ho concentren 10 companyies aèries i es deu a l'increment del tràfic de passatgers europeus impulsat per les aerolínies de baix cost i les que ofereixen vols de connexió als seus aeroports d'origen, com British Airways i Swiss, entre d'altres.

El grup de moda de núpcies ha comprat a La Caixa un edifici d'oficines a la localitat per 8 milions d'euros.

Rosa Clará duplicarà les seves instal·lacions per fer front a la seva expansió internacional. La companyia presidida per l'empresària  ha adquirit a La Caixa un edifici d'oficines a Sant Just Desvern, on traslladarà la seva seu corporativa.

L'empresa mantindrà les seves actuals dependències de L'Hospitalet de Llobregat com a centre de producció, magatzem i control de qualitat.

El nou complex de Sant Just, de 5.000 metres quadrats, acollirà les oficines, el centre de disseny i patronatge i els serveis d'informàtica. La inversió rondarà els vuit milions d'euros i es finançarà en un 50% amb recursos propis.

El grup té 105 tendes, de les quals 45 estan a Espanya i la resta, repartides en 60 països. El pla d'expansió internacional, bàsicament a través de franquícies, preveu sis obertures abans de finals d'any i deu més en 2012.

El conseller delegat de Vueling, Álex Cruz, ha dit aquest dimarts al World Low Cost de Londres que “al Prat hi ha una aerolínia que ja no hauria d'estar”, sense especificar el nom de la companyia aèria a la qual es referia, encara que l'audiència ha entès que era una clara al·lusió a Spanair.

El directiu de Vueling ha descartat “de moment” l'integració de l'aerolínia catalana a l'aliança Oneworld que encapçalen American Airlines, British Airways, Qantas i Iberia.

A més, Cruz ha negat que s'estigui estudiant qualsevol ruta intercontinental des del Prat, com pretenen Air Berlin o Norwegian des dels seus aeroports de referència.

L'Associació de Línies Aèries reclama que la concessió de la gestió de l'aeròdrom es faci després de les eleccions.

L'Associació de Línies Aèries (ALA) s'ha sumat avui al PP per a reclamar al Govern que ajorni fins després de les eleccions generals del 20 de novembre les decisions sobre el procés de privatització de l'aeroport del Prat i Barajas.

 "Els períodes electorals són dolents  per a l'execució de projectes", opinen des de l'ALA, associació que agrupa a més de cinquanta companyies que operen als aeroports espanyols com Iberia, Air France-KLM, British Airways o Air Europa, entre d'altres.

L'adjudicació dels concursos per a privatitzar la gestió dels aeroports de Madrid-Barajas i de Barcelona-El Prat es resoldrà al novembre, segons el calendari previst. També es troba en procés de privatització el servei de tretze torres de control aèri.

El programa va dirigit a emprenedors universitaris o amb experiència professional

Aquest programa està adreçat a persones emprenedores amb estudis universitaris, o amb experiència professional, orientades a la creació de noves empreses, a la creació de noves unitats de negoci en empreses ja existents o al suport a aquestes activitats.

Els objectius del postgrau són conèixer els processos de creació de noves empreses i de noves unitats de negoci en empreses que permetin l'explotació de conceptes innovadors o d'oportunitats de negoci; oferir la formació teòrica i pràctica necessària per aquest procés, en les àrees de gestió d'empreses, innovació, operacions i finances, i practicar l'obtenció d'informació, l'organització del treball, la preparació dels documents i les eines d'anàlisi específiques a través del desenvolupament de projectes pràctics.

El postgrau l'oferta l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, amb la col·laboració d'Innobaix.

La presentació pública del postgrau se celebra el dijous dia 22 de setembre, a les 19 h. Tindrà lloc a les dependències de l'EETAC, al Campus del Baix Llobregat  (Edifici C4. C c/Esteve Terradas, 7 de Castelldefels.).

Hi intervindran el president d'Innobaix, Luis Bahamonde, i els responsables del postgrau, Jordi Berenguer, director de l'EETAC, i Jordi Olivella, director Acadèmic del Postgrau.

Es tracta dels set coches dels deu que tindrà a finals d'any. Els vehicles reduiran les emissions de CO2.

El secretari d'Estat de Transports, Isaías Táboas, acompanyat pel director d'Aena Aeropuertos, Javier Marín, ha presentat avui la primera flota de vehicles elèctrics de l'aeroport de Barcelona-el Prat. Es tracta de 7 vehicles dels 10 que formaran la seva flota abans de finalitzar l'any.

Els vehicles s'utilizaran per donar servei a les activitats realitzades pels departaments d'operacions, medi ambient i enginyeria, entre altres.

L'ús d'aquests cotxes elèctrics afavorirà la disminució de gasos contaminants considerablement. Així, per cada vehicle s'evitarà emetre 1.200 kg de CO2 a l'atmosfera a l'any cada 10.000 km.

L'energia elèctrica es subministrarà mitjançant una infraestructura de recàrrega especialment dissenyada per Endesa. En concret, l'aeroport de Barcelona-el Prat disposarà de 15 punts de recàrrega dels quals 3 ja han estat instal·lats, 2 a la terminal T1 i 1 a la Terminal T2, repartits entre costat aire i costat terra.

La inversió de la flota ha estat de més d'un milió d'euros en la modalitat de rènting amb un termini de 3 anys.

Pla d'estalvi

El desplegament de la nova flota d'Aena Aeropuertos és una de les 100 mesures operatives contingudes en el Pla d'estalvi, eficiència energètica i reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle, presentat pel ministre de Foment, José Blanco, el passat mes d'abril .

El Pla suposa un estalvi brut de 11.479.000 d'euros fins al 2020 i evitarà l'emissió de 36.430.000 de tones de gasos d'efecte hivernacle.

Airberlin mantindrà les sis rutes domèstiques i les 27 europees, 16 d'elles cap a Alemanya, que ja van operar a la passada campanya de cara a la propera temporada hivernal.

El delegat de l'aerolínia a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha expicat que tres d'aquestes destinacions -Düsseldorf, Berlin i Viena- són directes, mentre que la resta operen a través del "hub" d' Airberlin a Palma.

Middelmann ha afegit que durant el primer semestre les seves companyia ha transportat més de 100.000 passatgers des de les instal·lacions catalanes, amb el que considera que s'aferma el "compromís" de l'aerolínia amb Catalunya.

Sobre la privatització de l'aeroport del Prat, el delegat de l'aerolínia ha censurat la gestió aeroportuària de les administracions espanyoles, i ha avisat que la privatització del Prat restarà competitivitat a la infraestructura, ja que "el que inverteixin les concessionàries per obtenir els drets d'explotació ho cobraran després en taxes".

Middelmann ha reclamat "seny" a l'Executiu a l'hora de planificar el mapa d'aeroports del país, y l'ha emplaçat a ser "valent" i descartar aquells equipamients que no siguin rentables.

 

Els set consorcis interessats han complert la primera fase. Abertis s'ha sumat a la candidatura pel Prat.

Els set consorcis interessats en la licitació del 90,05 % de les societats concessionàries dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat han complert els requisits per passar a la segona fase del concurs i tindràn fins al 31 d'octubre per a presentar ofertes. Segons ha informat avui Aena Aeroports, els candidats, entre els quals figuren constructores i gestores aeroportuàries europees, tindran fins a final del mes d'octubre per presentar les ofertes tècniques i econòmiques. A partir d'aquesta setmana, podran accedir a la informació necessària per iniciar el procés de valoració, que es recolzarà en un dossier informatiu amb tota la documentació operativa, tècnica, legal i financera que permeti a les empreses conèixer la situació de les societats. S'han presentat sis candidatures per a cada aeroport, cinc en comú pels dos, mentre que Abertis s'ha sumat a la licitació pel Prat i el grup San José, per Barajas. Els cinc consorcis que opten a tots dos contractes són el format per Ferrovial, que concorre amb el fons de pensions de Canadà (CPP), amb Infinity Investment i amb IFM Luxembourg; així com el representat per la signatura d'inversió en infraestructures GRM i el liderat per Aeroports de París. També liciten per la gestió de tots dos aeroports el consorci de FCC en aliança amb Siemens i la signatura asiàtica d'inversió en aeroports Changi Airports International; i el participat al 50 % per Acciona i l'Aeroport de Frankfurt.

Els candidats a la licitació van presentar el passat 5 de setembre la documentació on les empreses havien d'acreditar una experiència prèvia en gestió d'aeroports, i, en el cas de consorcis, comptar amb un mínim d'un integrant amb experiència en gestió aeroportuària amb almenys un 20 % en el consorci. Pel que es refereix a l'aptitud financera, les empreses interessades van haver d'acreditar a la documentació presentada uns actius en balanç per import igual o superior a 3.000 milions d'euros.

Més del 50% dels clients proveníen d'Espanya. Anglesos i francesos, els estrangers que més ens visiten.
Els establiments amb una categoría de tres estrelles són els que van tenir una major ocupació (72,6%) i el perfil dels seus usuaris van ser persones que viatgen per negocis, espanyols i que solen passar dues nits als hotels.
Actualment hi han 52 establiments hotelers a la comarca del Baix Llobregat, i el preu mitjà d'una habitació és de 65 euros.El 51,5 % dels clients del segon trimestre provenía d'Espanya, especialment de Catalunya (un 35,3 %) i Madrid (un 17%).
Entre els estrangers, els clients francesos (16%) i els anglesos (12,3%) han estat els més nombrosos.A totes les categories, els negocis han estat el principal motiu de l'ocupació.

L'acalde la la localitat,el popular Manuel Reyes, ha anunciat un "sever pla d'austeritat".

Segons dades del PP de Catalunya, als 50 milions d'euros de deutes reconeguts per l'anterior govern liderat pel PSC, han de sumar-se uns altres per diversos conceptes: 19 milions que deu l'empresa municipal Castelldefels Projeccions, 2 milions en pòlisses de crèdit, 1,2 milions en fiances a retornar i 11,4 milions en factures sense pagar.

Per això, l'alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, ha anunciat "un sever pla d'austeritat" que s'engegarà en les properes setmanes amb mesures com la retallada de la despesa corrent, la reducció de partides previstes i alternatives per generar nous ingressos. Així mateix, l'alcalde ha assegurat haver encarregat una auditoria externa, els resultats de la qual seran publicats. L'abstenció de CiU va donar el passat 11 de juny l'alcaldia de Castelldefels al PP, la primera d'aquesta formació al Baix Llobregat, on governa en minoria després que Reyes fós escollit en segona votació.

Forma part d'una campanya del Departament per comprovar l'adaptació dels comerços a les normatives.

L'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona realitzarà durant aquest mes de setembre campanyes d'inspecció informativa a establiments del Baix Llobregat, a més de les comarques del Maresme i Osona.

Segons els seus responsables de Salut, l'objectiu d'aquestes campanyes és informar els titulars i responsables dels establiments sobre les eines que les normatives sectorials posen al seu abast per garantir el dret a la informació i, de l'altra, l'exercici dels drets de les persones consumidores i usuàries.

Per aquets motiu, tècnics de consum, degudament acreditats per l'ajuntament corresponent, visitaran els establiments amb l'objectiu de comprovar quin és el nivell d'adequació a les normatives reguladores dels sectors objecte de la campanya, que seran diferents a cada municipi. 

Al Baix Llobregat es comprovarà l'etiquetatge d'electrodomèstics, al Prat de Llobregat; l'etiquetatge de mobles, a Gavà, i l'etiquetatge de carn de vacum i de peix a Sant Boi de Llobregat.

També es comprovaran aspectes bàsics com són la publicitat dels preus, l'exhibició de l'horari comercial, l'existència de fulls oficials de reclamació i el lliurament d'un comprovant de compra.

Els establiments que no compleixin amb els requisits que estableixen les normatives reguladores, els tècnics/es de consum els informaran de quins són els aspectes que cal resoldre i lliuraran una còpia del control realitzat.

Aquestes campanyes formen part de la cartera de serveis que la Diputació de Barcelona ofereix als municipis que pertanyen a la XarxaLocal de Consum i es complementen amb  activitats informatives a empresaris mitjançant xerrades, tallers, debats i taules rodones.

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Mercat de Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat

Prop d'un 40% dels paradistes del mercat de Sant Ildefons no poden renovar

No han pogut fer front a unes condicions “inassumibles” imposades per l’Ajuntament de Cornellà i alerten que l’actual model “està en perill”
709

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató