El Consorci de Turisme del Baix Llobregat, que s’encarrega de promocionar i promoure el turisme de la zona, ha organitzat un viatge de familiarització per 36 empreses amb l'objectiu de descobrir l'oferta de Turisme de Reunions que els ofereix la comarca.

Els visitants han pogut descubrir tot el que ofereix el Baix Llobregat en l’àmbit dels negocis i l’oferta recreativa per aquest tipus de turisme. Així, han passejat per hotels de disseny, com l’hotel Cal Rafel de Cervelló. També han visitat el Centre ViP Aeroport del Prat, l’estadi del RCD Espanyol de Cornellà de Llobregat, el restaurant Kauai Gavà Mar i el Beach Club de la mateixa localitat.

El Castell de Castelldefels ha estat la parada final del recorregut, on s’ha pogut gaudir d’un còctel acompanyat de música jazz.

Representants dels 22 municipis de l’àmbit de la B-30, entre ells l’alcalde del Papiol, Albert Vilà, s’han reunit a Martorell per a reivindicar el corredor mediterrani.

Vilà  ha declarat que els municipis de la zona de la B-30, com els del Papiol, Martorell i Castellbisbal, tenen "molt a guanyar" s’hi s’aposta per aquest corredor, gràcies a l’enorme potencial que té la zona.

El corredor ferroviari mediterrani és una gran infraestructura que uniria el sud de la península ibèrica amb el centre del continent europeu, resseguint la línia mediterrània que marquen els ports de València, Tarragona i Barcelona.

Aquesta gran connexió resta pendent que la Comissió Europea la inclogui dins el grup de projectes prioritaris dins la Xarxa Central Transeuropea que ha d’ajudar a millorar les connexions i la cohesió interna de la Unió Europea.

Els alcaldes dels municipis del Baix Llobregat que formen part de l'eix B-30 coincideixen en què el corredor ajudaria, encara més, al desenvolupament econòmic de la comarca.

Seat ha anunciat que durant els propers 12 mesos, la fàbrica de Martorell llançarà el “Mii”, un vehicle urbà –utilitari- que suposa el retorn de la companyia a la fabricació d’aquest tipus de cotxe.

Amb un preu inicial de 8.690 euros, es podrà adquirir a Espanya a finals d’any i a Europa a la primavera de l’any vinent.

El llançament del “Mii” marca l'inici d'una ofensiva de Seat per a ser més competitiva al mercat. Aquesta nova estratègia inclou llançar quatre models nous o actualitzacions fins al 2012.

La fàbrica ja ha anunciat que després d’aquest nou utilitari arribarà el redisseny del Seat Ibiza, un nou Seat Toledo –més ample-, i el nou Seat León.

És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja retallar aquests serveis.

El govern municipal haurà de prioritzar serveis a l’hora d’el.laborar els pressupostos pel 2012. És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja fer ajustos als serveis públics, tot i que té clar que hi han aspectes que “no es tocaran ni es retallaran”, com l’àmbit de les prestacions socials o l’educació.

L’alcalde de Sant Just, Josep Perpinyà, ha explicat que el darrer mandat l’equip de govern va racionalitzar recursos i va fer tot el possible per evitar haver d’ajustar els serveis públics, però, la despesa d’aquests serveis “no s’iguala als ingressos del consistori”.

Tot i els ajustos, Perpinyà ha assegurat que les retallades no les hauran d’assumir únicament els ciutadans amb pujades d’impostos.

La vicepresidenta del Govern respòn a la polèmica sobre un possible retard en la concessió dels aeroports.

La vicepresidenta econòmica del Govern, Elena Salgado, ha respost a la polèmica d’un posible retard de la privatització dels aeroports de Barajas i El Prat, previst per al mes de Novembre.

Salgado ha assegurat que “no hi haurà retard” al procés de privatització, entre d’altres coses, perquè ja hi han dos empreses que el gestionaràn com són y Saerco.

El passat juliol, el govern de José Luis Rodríguez Zapatero va aprovar l'entrada de capital privat a Aena Aeroports –gestora aeroportuària-, a més d'iniciar els tramitis de licitació per a les societats als aeroports de Barajas i El Prat.

El procés de privatització té com a objectiu la reducció del deute que arrossega AENA, que acumula un passiu de 12.000 milions d'euros. D'aquesta manera, s'espera que al 2014 el deute es vagi sanejant amb l’arribada de beneficis.

L'Ajuntament de Molins de Rei es nega a pagar 408.552,50 euros que li reclama el Govern central, que va avançar els diners en funció d’una previsió d’ingressos que no es va cumplir al pressupost de l’any 2009.

El ple de la localitat ha aprovat una moció on anuncia que no pagarà el deute. La moció, proposada per la CUP, també afegeix que s’estudiaràn mesures judicials per afrontar aquest cas.

El consistori del municipi està governat pels socialistes (PSC) i convergents (CiU), que es reparteixen l’alcaldia.

La solució a part dels problemes de liquiditat dels autònoms i petits empresaris està «encallada», ATA (Associació de Treballadors Autònoms) i Autònoms de PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya). Es tracta d’ una proposta per  canviar la llei sobre l’ IVA, que permetria que els autònoms tributessin per les factures només després d’ haver-les cobrat, a diferència del que passa actualment, que han de fer el pagament a l’ estat mitjançant bestreta. Els autònoms lamenten que, encara que tots els partits parlamentaris van dir que estaven d’ acord a canviar el sistema de tributació de l’ IVA (especialment el PP i CIU), el govern central aturi aquest canvi.

L'objectiu és agrupar les zones industrials de la comarca per a millorar la comercialització.

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, ha anunciat  que l’entitat crearà una marca propia que agrupi a totes les zones industrials de la comarca.

Balsera ha assegurat que al Baix Llobregat hi han “grans zones d’indústries en expansió” que es poden comercialitzar si es presenten “com una unitat davant els inversors”.

“Hem d’anar junts”, ha defensat el president del Consell, que ha recordat l’importància de la comarca del Baix, que representa el 10% del PIB de Cataluña i on hi habiten 700.000 persones.

Joaquim Balsera és el màxim responsable del Consell Comarcal des del passat 22 de juliol, després dels dos mandats de Rosa Boladeras.

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Mercat de Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat

Prop d'un 40% dels paradistes del mercat de Sant Ildefons no poden renovar

No han pogut fer front a unes condicions “inassumibles” imposades per l’Ajuntament de Cornellà i alerten que l’actual model “està en perill”
716

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix