S’inicien els treballs de recuperació de la xarxa de reg del Parc Agrari
En el marc del projecte amb l’Obra Social de “La Caixa” s’han iniciat les tasques de desbrossada i neteja de les vores de camins agrícoles dins l’àmbit del Parc Agrari del Baix Llobregat.
Els treballs corresponen a la primera fase del Projecte de recuperació de la xarxa de reg del Parc Agrari, que es desenvolupa dins del conveni de col·laboració entre l’Obra Social “La Caixa” i la Diputació de Barcelona per a la conservació dels sistemes naturals de la Xarxa de Parcs.
Amb l’objectiu d’optimitzar els circuits d’aigua per al reg i el drenatge de la zona agrícola del Delta del Llobregat, el Parc Agrari i “La Caixa” han endegat aquesta setmana la primera fase d’aquest projecte de col·laboració que afectarà els municipis de Viladecans i Gavà. Durant els propers mesos, el projecte preveu realitzar noves canalitzacions d’unió entre corredores ja existents, desbrossar i netejar els canals i les corredores, i actuar per millorar l’estructura dels talussos de terra de les regadores principals.
Respectant el període de nidificació de la fauna del territori, aquesta setmana s’han iniciat les tasques de desbrossada de les vores dels camins per tal de reduir la densitat dels canyissars, els arbustos i les herbes. Aquesta primera actuació es durà a terme als camins agrícoles de Viladecans dels Llanassos, de Can Seguí, del Serral Llarg, de les Xauxes, de les Maletes, de les Carreras, de Cal Dimoni i del Pi Tort (amb un total de 5.135 metres lineals desbrossats) i als camins de Gavà, dels Joncs, de les Parets, de la Pava, Camarlats, de l’Arbret de Dalt, de l’Arbret, de l’Arbret de Baix, de la Maiola de Dalt, de la Maiola de Baix, del Soberano de Baix, del Soberano de Dalt, dels Cacahuets i el camí Ral de València (amb un total de 9.985 metres).
El Parc Agrari del Baix Llobregat s’encarrega de la direcció d’obra d’aquest projecte de l’Obra Social de “La Caixa” per al 2010 que compta amb un pressupost de 93.891,85 EUR.
Parc Agrari del Baix Llobregat
| Deixa el teu Comentari | ||
![]() |
||










