El Prat Empresarial vol una solució logística integral per a Catalunya

Imprimeix

Es mostra contrari a una futura ampliació de la instal·lació aeroportuària i reclama una interconnexió dels aeroports catalans

Darrerament, s'ha reactivat el debat sobre la possible ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas  Barcelona-El Prat. Una actuació que conté tres parts: la construcció d'una nova terminal dins els terrenys actuals de la instal·lació aeroportuària, la construcció d'una zona aeroportuària i l'allargament de la pista més pròxima al mar.

prat empresarial 2

Des d'El Prat empresarial es considera que “és important que s'augmenti la connectivitat logística de Catalunya cap a, i de, l'exterior, tant de persones com de mercaderies. Per tant, creiem que tot allò que augmenti l'eficiència del nostre conjunt logístic és favorable. Tanmateix, el terreny que pot ocupar el nostre aeroport és molt limitat i mai podrà arribar assolir el tamany físic d'altres aeroports de primer ordre. És per aquests motius que de les parts esmentades la que crea més polèmica i incerteses és l'allargament de la tercera pista, vist que afectaria inevitablement els espais naturals protegits de la Ricarda i El Remolar". D’altra banda, la institució pensa que que seria un altre "pedaç, com ja en coneixem uns quants, per ajornar una vegada més el gran debat sobre la logística a nivell nacional i que El Prat sol no pot solucionar.”

img2.rtve

Des del punt de vista logístic, El Prat Empresarial explica que Catalunya té una situació que cal aprofitar. “A la nostra costa hi tenim tres aeroports, dos ports de gran potència, la via ferroviària de passatgers i mercaderies (incloent-hi l'AVE), que passa quasi tocant els cinc anteriors i una xarxa viària de primer ordre”, manifesta, i afegeix que “estem convençuts que tot això s'hauria d'integrar en el famós Corredor Mediterrani, que fa anys que espera. I tot recolzat amb l'aeroport de Lleida-Alguaire, que podria esdevenir un punt logístic de màxima capacitat Europea. Amb tot això, imaginem un sistema dels tres aeroports interconnectats, en menys de trenta minuts, també amb els ports de Barcelona i Tarragona, el tren convencional i d'alta velocitat, amb una xarxa viària completa i el suport necessari del quart aeroport quan fos necessari.”

prat empresarial 3

Així doncs, El Prat Empresarial demana les entitats pertinents tinguin una mirada a més llarg termini, i estudiïn una solució logística integral per a tot Catalunya, que resolgui tot el sistema logístic del territori per a un futur llarg i que aprofiti les bonances del territori. “I no que, pensant en curt, destrueixi més encara el nostre patrimoni natural i que, inevitablement, quedarà un altre cop obsolet en poc temps.”

Redacció / Fotos: Arxiu